فوتبال

همه چیز در مورد فوتبال

فوتبال

همه چیز در مورد فوتبال

سخنان اوفارل ، سرمربی سابق تیم ملی ایران

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت : بهترین دوران مربیگریم را در ایران سپری کردم.

"فرانک اوفارل" عصر سه‌شنبه درگفت وگو با نمایندگان رسانه‌های همگانی درمحل باشگاه پرسپولیس با ذکر خاطراتی گفت : سه ماه پیش از آغاز بازی‌های آسیایی ‪ ۱۹۷۴‬تهران وارد این شهر شدم و با همکاری "حشمت مهاجرانی و حسن حبیبی" اطلاعات خوبی را برای آماده‌سازی تیم ملی فوتبال ایران بدست آوردم.

وی با بیان اینکه تیم ملی فوتبال ایران در آن زمان تمرینات آماده‌سازی خود را در کمپ دادویه آغاز کرده بود ، اظهار داشت : این تیم با حضور ستارگان خود (ناصر حجازی، پرویز قلیچ خانی، حسن روشن و علی پروین) قهرمان بازیهای آسیایی ‪ ۱۹۷۴‬تهران شد.

اوفارل اضافه کرد : تیم ملی فوتبال ایران در فینال این بازیها در حضور ‪ ۱۲۰‬هزار تماشاگر با نتیجه یک بر صفر تیم رژیم صهیونیستی را شکست داد و برسکوی نخست این رقابت‌ها ایستاد.

وی با اشاره به اینکه کشتی و وزنه برداری در ایران از جایگاه خاصی برخوردار هستند، افزود : اما فوتبال محبوب‌ترین ورزش این کشور است به‌طوریکه در زمان قهرمانی این تیم در بازیهای آسیایی ‪ ،۱۹۷۴‬تمامی ایران غرق در شادی شد.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت : تمهیدات ارتقای فنی حبیبی را برای مربیگری این تیم فراهم کردم به‌طوریکه وی با حضور درانگلیس برتجربیات خود افزود.

وی خاطر نشان کرد : خوشبختانه تیم ملی فوتبال ایران با همان نفرات در بازیهای المپیک ‪ ۱۹۷۶‬مونترال و جام جهانی ‪ ۱۹۷۸‬آرژانتین شرکت کرد و نتایج قابل قبولی را بدست آورد.

اوفارل درخصوص شناختش از وضع کنونی فوتبال ایران گفت : متاسفانه به علت آنکه اخبار فوتبال این کشور در انگلیس بازتابی ندارد، اطلاع چندانی از وضعیت فوتبال ایران ندارم.

وی در عین حال تصریح کرد : حضور کریم باقری در تیم چارلتون انگلیس و تعداد زیادی بازیکنان ایرانی در فوتبال باشگاه‌های آلمان (بوندسلیگا) نشان دهنده پیشرفت این کشور در این رشته ورزشی است.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه حجازی ، قلیچ خانی، پروین و روشن شایستگی حضور در لیگ‌های اروپایی را داشتند، گفت : شرایط حضور سه هفته‌ای حجازی را در تمرینات تیم منچستریونایتد فراهم کردم اما دروازه‌بان تیم ملی ایران نتوانست استانداردهای لازم را برای پیوستن در این تیم کسب کند.

اوفارل اضافه کرد : شاید سن زیاد حجازی مانع از حضورش در تیم پرسابقه منچستریونایتد شد چرا که مربیان اولدترافورد نیاز به یک دروازه‌بان جوان داشتند.

وی درمورد شانس صعود تیم ملی فوتبال ایران به مرحله دوم جام جهانی ‪ ۲۰۰۶‬آلمان افزود : این تیم توانایی راهیابی به دور بعدی این مسابقه‌ها را دارد.

سرمربی اسبق تیم فوتبال منچستریونایتد درباره وضعیت نامطلوب این تیم در لیگ برتر انگلیس اظهار داشت : موفقیت‌های آلکس فرگوسن سرمربی این تیم برعکس شده و این تیم روند نزولی را در این رقابتها دارد.

اوفارل ادامه داد : باشگاه منچستریونایتد هنوز نتوانسته جانشین فرگوسن را انتخاب کند اما بهتر بود که فرگوسن به وعده خود عمل و سال گذشته این تیم را ترک می‌کرد.

وی بااشاره به اینکه تیم چلسی هم اکنون بهترین تیم فوتبال انگلیس است، گفت : تیم منچستریونایتد باید با دراختیار گرفتن چند بازیکن جوان بتواند بهتر از چلسی عمل کند تا بار دیگر به روزهای اوج خود بازگردد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد