فوتبال

همه چیز در مورد فوتبال

فوتبال

همه چیز در مورد فوتبال

آری هان هلندی از اول اسفند بر روی نیمکت پرسپولیس

"آری هان" سرمربی جدید هلندی تیم فوتبال باشگاه پرسپولیس تهران گفت : هدف مهم من برای قبول مسوولیت پست سرمربیگری تیم پرسپولیس این بود که این تیم را به جایگاه قبلی آن در لیگ برتر فوتبال باشگاههای ایران برسانم.

"آری هان" بعدازظهر امروز/سه‌شنبه/ در کنفرانسی مطبوعاتی با حضور نمایندگان رسانه‌های گروهی در محل آکادمی ملی المپیک در مجموعه ورزشی انقلاب تهران شرکت کرد و به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد.

در این کنفرانس علاوه بر سرمربی هلندی ، "محمدحسن انصاری فرد" مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس ، دکتر محسنی مدیر باشگاه "آدمیرا واکر" اتریش(رابط بین باشگاه پرسپولیس و آری هان) و نمایندگان سفارت هلند در تهران نیز شرکت داشتند.

"آری هان" در آغاز صحبت‌های خود در خصوص آمدن خود به ایران گفت : من برای سومین بار است که به ایران آمده‌ام و آمدن من به کشور شما خیلی سریع اتفاق افتاد.

وی در این‌باره افزود : دکتر محسنی کاملا در جریان سفر من به ایران بود و من توسط او با باشگاه پرسپولیس آشنا شدم. با توجه به تحولات بوجود آمده و شرایط جدید در فوتبال ایران قانع شدم که به عنوان سرمربی در خدمت تیم باشگاه پرسپولیس قرار گیرم.

هان گفت : از آنجائیکه میل فراوانی داشتم تا باشگاه پرسپولیس را به جایگاه بالای قبلی آن برسانم ، درخواست مسوولان این باشگاه و همچنین دکتر محسنی را پذیرفتم و به مدیرعامل این باشگاه جواب مثبت دادم.

وی  اضافه کرد : کار سختی است اما قلب و احساس من این را می‌گوید که تیم پرسپولیس دوباره به جایگاه بالای خود در فوتبال ایران و آسیا دست خواهد یافت.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال هلند در دهه ‪ ۷۰‬میلادی و سرمربی سابق تیم ملی فوتبال چین در ادامه صحبت‌های خود اظهار داشت : با فوتبال ایران و آسیا آشنایی زیادی دارم و به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال چین تجاربی از فوتبال قاره آسیا اندوخته‌ام.

هان افزود : این تجارب به من می‌گوید که فوتبال ایران با سایر کشورهای آسیایی از جمله چین تفاوت‌هایی دارد و با داشتن بازیکنان مستعد ، در مقایسه با کشورهای آسیا از سطح بالاتر و بهتری برخوردار است.

وی گفت : بازیکنان ایرانی این توانایی را دارند که در تیم‌های اروپایی بازی کنند و این نیز یکی از دلایلی بود که سرمربیگری یکی از تیم‌های قوی و صاحب نام ایران را قبول کنم.

سرمربی جدید هلندی تیم فوتبال پرسپولیس درباره وضعیت "علی پروین" در این تیم اظهار داشت : من راجع به "علی پروین" صحبتی نمی‌کنم زیرا در مورد او هیچ صحبتی با من نشده است و در این‌باره باید خود مدیرعامل باشگاه تصمیم‌گیری کند.

وی درباره اینکه پروین و یا هر شخص دیگری به عنوان مدیر فنی در کنار تیم پرسپولیس باشد ، گفت : در حال حاضر چیزی را به عنوان مدیر فنی قبول ندارم و سرمربی تیم حرف اول و آخر را خواهد زد. مدیر فنی تیم نباید در کار باشگاه و تیم دخالت کند. بنابراین من به عنوان سرمربی مسوولیت همه چیز را دارم.

"آری هان" در پاسخ به چند پرسش خبرنگار ایرنا از جمله مبلغ و مدت قرارداد و زمان شروع به کار خود در تیم پرسپولیس و انتخاب دستیاران خود و اینکه در تیم پرسپولیس آیا اختیار تام خواهد داشت یا نه ، اظهار داشت :
در مورد مبلغ قرارداد خود چیزی نمی‌گویم زیرا مسائل ورزشی برای من در درجه اول اهمیت قرار دارد و ترجیح می‌دهم درباره مسائل مادی هیچ صحبتی نکنم.

زیرا ورزش برای من مهمتر از پول است.!
وی تصریح کرد : مدت قرارداد من فعلا یک سال و نیم/‪ ۱۸‬ماهه/ است و من از روز ‪ ۱۸‬ماه فوریه/‪ ۲۹‬بهمن ماه/ کار خود را با تیم پرسپولیس تهران شروع خواهم کرد.

آری هان گفت : من به عنوان سرمربی تیم پرسپولیس در همه زمینه‌ها اختیار تام خواهم داشت و اعتقاد دارم مسوولیت کامل تیم را کسی برعهده می‌گیرد که سرمربی تیم باشد و من سرمربی تیم پرسپولیس هستم. من مردی هستم که در زمینه‌های تکنیکی و تاکتیکی قابلیت‌های فراوانی دارم و این را همه به خوبی می‌دانند.

این مربی هلندی اضافه کرد : برای خود در کادر فنی تیم پرسپولیس دو دستیار در نظر گرفته‌ام که یکی از آنها هلندی و دیگری ایرانی خواهد بود.

"تئودور یون" بازیکن تیم ملی فوتبال هلند در جام جهانی سال ‪ ۱۹۷۴‬در آلمان غربی سابق که به تیم ملی بلغارستان نیز گل زد و در هلند نیز سابقه سرمربیگری دارد و در چین تجربه همکاری با من را داشته است ، دستیار هلندی من است.

وی درباره انتخاب دستیار ایرانی خود گفت : برای پیدا کردن یک دستیار خوب در ایران نیاز به زمان دارم و در این زمینه با هیات مدیره باشگاه پرسپولیس هماهنگی خواهم کرد.

"آری هان" در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار ایرنا درباره اینکه تا چه اندازه با فوتبال و فرهنگ ایران آشنایی دارد ، اظهار داشت : فرهنگ ایران بسیار غنی است و سابقه‌ای بیش از ‪ ۷‬هزار سال دارد و من تا حدودی به این فرهنگ کهن و غنی آشنایی دارم. در واقع شما بیش از ‪ ۷‬هزار سال سابقه فرهنگی دارید و این خیلی برای من مهم است.

وی در همین خصوص افزود : باشگاه پرسپولیس ، باشگاه بزرگی است و نام باشگاه پرسپولیس نیز برگرفته از این فرهنگ کهن و غنی است. پرسپولیس یعنی اینکه "تخت جمشید".

آری هان درباره آشنایی خود با فوتبال ایران گفت : فوتبال ایران را از سالها پیش و با بازیکنان این تیم در لیگ‌های اروپایی می‌شناسم. جام ملتهای آسیا که دو سال پیش در چین برگزار شد ، فرصت بسیار خوبی بود تا با بسیاری از تیم‌های آسیایی از جمله ایران بیشتر و بهتر آشنا شوم.

وی افزود : بازیکنان شما در آن مسابقه‌ها خیلی خوب بازی کردند و تیم ایران نشان داد که در مقایسه با سایر تیم‌های آسیایی از کیفیت بهتری برخوردار است.

آری هان گفت : همان موقع برای کار کردن ، ایران را انتخاب کردم و مطمئن بودم که تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی راه پیدا خواهد کرد.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال هلند و سرمربی سابق تیم ملی فوتبال چین در قسمت دیگری از صحبت‌های خود درباره وضعیت تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ‪ ۲۰۰۶‬آلمان گفت : تیم ایران ، تیم خوبی است و توانایی صعود به مرحله دوم مسابقه‌های جام جهانی را دارد. ایمان دارم که ایران از گروه خود بالا خواهد آمد البته شانس هم باید کمک کند.

" هان" در کنفرانس مطبوعاتی خود صحبت‌های دیگری نیز کرد که مهمترین موارد آن به شرح زیر است :
......................................................................


** هر کس که فوتبال بازی می‌کند ، باید به حق و حقوق همه احترام بگذارد.

فوتبال یک ورزش انفرادی نیست بلکه یک ورزش دسته جمعی است و باید در قلب همه باشد.


** در باشگاه پرسپولیس ، نگاهی به تیم‌های پایه/نوجوانان ، جوانان و امید/ خواهم داشت اما هدفم اینست که تیم بزرگسالان پرسپولیس را به مدارج بالا برسانم و این هدف اول من است.


** نظرم درباره فوتبال ایران و آسیا به کلی عوض شده است و تحولات بوجود آمده در ایران نظر من را نسبت به فوتبال این کشور مثبت کرده است.


** بازیکنانی چون "علی کریمی" که در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند ، نشانه تحول در فوتبال ایران هستند.


** در کشورهایی چون مجارستان و استرالیا نیز پیشنهاداتی برای سرمربیگری داشتم. اما ایران را برای کار کردن ترجیح دادم.


** تجربه سرمربیگری در تیم‌های هلندی و بلژیکی از جمله آژاکس ، فاینورد روتردام و اندرلشت را دارم. در این تیم‌ها اختیارات تام با من بود.


** مربی منضبطی هستم و به نظم و ترتیب بازیکنان اهمیت زیادی می‌دهم.


** برای من کاملا واضح است به کشوری آمده‌ام که فرهنگ آن با کشور من متفاوت است.


** یکی از دلایل حضور من در ایران ، بهره‌برداری از استعدادهای جوان است.

من می‌خواهم از این استعدادها نهایت بهره‌برداری را بکنم.


** تاکنون سه بار به ایران آمده‌ام ، اولین بار در سال ‪ ۱۹۹۴‬به ایران آمدم که از این سفر احساس خوبی نداشتم. سال ‪ ۱۹۹۶‬برای دومین بار به ایران آمدم ولی چون با تیم فاینود رتردام هلند قرارداد داشتم نمی‌توانستم با یک تیم ایرانی قرارداد ببندم. سومین سفر خود را در سال جدید میلادی به فال نیک می‌گیرم.


** در کشورهایی که سرمربی بودم ، در فوتبال آنها تاثیرگذار بودم و همه با رفتن من مخالف بودند.


** گوش هایم فقط چیزهایی را می‌شنود که به نفع من باشد و من چیزهای دیگر را نمی‌شنوم. بنابراین به نفع من است که زبان فارسی را کاملا نمی‌دانم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد