فوتبال

همه چیز در مورد فوتبال

فوتبال

همه چیز در مورد فوتبال

پشت پرده لغو مراسم افتتاحیه جام جهانی

فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) روز جمعه اعلام کرد مراسم افتتاحیه رقابت‌های جام جهانی ‪ ۲۰۰۶‬به دلیل آسیب دیدن چمن ورزشگاه برلین برگزار نمی‌شود.

سایت گل گزارش داد: مراسم افتتاحیه که قرار بود روز هفت ژوئن در ورزشگاه المپیک برلین برگزار شود، رسما از سوی فیفا لغو شد و دلیل آن فقدان زمان کافی برای ترمیم چمن ورزشگاه و آماده شدن زمین برای دیدار نخست میان تیم‌های برزیل و کرواسی در روز ‪ ۱۳‬ژوئن عنوان شده درحالیکه این دلیل به نظر بسیاری منتقدان قانع‌کننده نیست.

نظرات مختلف حاکی از این است که هزینه سنگین برگزاری آیین افتتاحیه، عامل اصلی لغو مراسم در کمتر از پنج ماه مانده تا شروع مسابقات جام جهانی است.

برلینتر زایتونگ روزنامه چاپ آلمان، مبلغ ‪ ۲۵‬میلیون یورو هزینه مراسم را عامل مهمی دانست که فیفا را به لغو برگزاری جشن افتتاحیه واداشته است.

قرار بود "جسی نورمن" و "چب خالد" خواننده مشهور الجزایری اجرای مراسم افتتاحیه را برعهده داشته باشند و حدود ‪ ۵۰۰۰‬نفر نیز برای نمایش های مختلف توسط "آندره هلر" آموزش دیده‌اند.

"سپ بلاتر" رییس فیفا تمام شایعات و اظهارات مختلف را به شدت رد کرده و تاکید دارد که این تصمیم صرفا به دلایل ورزشی اتخاذ شده است.

وی گفت: شخصا دوست دارم مراسم طبق برنامه انجام شود چون جشن افتتاحیه بخش جالب و مهیجی است. اتخاذ این تصمیم و لغو مراسم با این همه تاخیر کار ساده‌ای نبود اما ناگزیر هستیم مصلحت ورزش را در اولویت قرار دهیم.

اگر دلایل مورد استناد فیفا درست باشد، چرا هیچکس تاکنون به فکر خراب شدن چمن ورزشگاه در دوره‌های قبل نبوده است؟ و اگر کسی به فکر این موضوع نبوده، برخی منتقدان حق دارند که فیفا را به مدیریت ناصواب متهم کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد