فوتبال

همه چیز در مورد فوتبال

فوتبال

همه چیز در مورد فوتبال

نامزدهای کسب عنوان بهترین بازیکن جهان در سال ۲۰۰۵

فدراسیون بین‌المللی فوتبال اعلام کرد "فرانک لمپارد" عضو باشگاه چلسی انگلیس، "رونالدینیو" بازیکن برزیلی بارسلونا و هم تیمی وی "ساموئل اتوئو" سه نامزد نهایی کسب عنوان بهترین بازیکن فوتبال جهان در سال ‪۲۰۰۵‬ هستند.

به گزارش روز جمعه خبرگزاری "رویترز" رونالدینیو ماه گذشته جایزه بهترین بازیکن سال اروپا را به خاطر درخشش در باشگاه بارسلونا و تیم ملی برزیل دریافت کرد تا سه جایزه معتبر و مهم فوتبال را در کلکسیون خود داشته باشد و باز هم مدعی کسب عنوان بهترین بازیکن سال جهان است.

ساموئل اتوئو هم تیمی کامرونی وی در بارسلونا نامزد دیگری است که با به ثمررساندن ‪ ۲۴‬گل در فصل گذشته نقش مهمی در قهرمانی بارسلونا داشت و مدعی است که هفته آینده در جشن زوریخ، با فرانک لمپارد و رونالدینیو رقابت کند.

اما لمپارد شخصیت پسربچه یک کتاب قصه را دارد که وفادار، مهربان، شجاع و قهرمان است.

درخشش وی در تیم ملی انگلیس و باشگاه چلسی نام او را در فهرست نهایی نامزدها قرار داده است.

لمپارد ماه گذشته جایزه بهترین بازیکن اروپا را به رونالدینیو باخت اما بهترین تشویقی که تاکنون تجربه کرده، ستایش‌های "خوزه مورینیو" سرمربی چلسی است که وی را "کاملترین بازیکن" جهان می‌داند و حاضر نیست هیچ بازیکنی را به جای او بخواهد.

لمپارد سال ‪ ۲۰۰۱‬در زمان مربیگری کلودیو رانیه‌ری در ازای ‪ ۱۹/۵‬میلیون دلار به باشگاه چلسی آورده شد و به خطر سرعت کم و دستمزد بالا مورد انتقاد قرار داشت اما خیلی زود نظر مثبت هیات مدیره را به خود جلب کرد.

آلکس فرگوسن سرمربی منچستر لمپارد را بخاطر قدرت پرشی که دارد به قورباغه تشبیه کرده است.

مورینیو معتقد است بازیکنی که زیر نظر دو سرمربی متفاوت همیشه در ترکیب اصلی قرار گیرد، فوق‌العاده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد